سحر فهیمی راد: یک هنرمند با تاثیرات ایرانی و نئوامپرسیونیسم

سحر فهیمی راد (Sahar Fahimi Rad) هنرمندی است که در زمینه نقاشی و ادبیات فعالیت می‌کند. از دید مخاطبانی که تا حدی با سبک‌های هنری آشنایی دارند، سبک کاری وی به نظر ممکن است شباهتی به سبک نئوامپرسیونیسم داشته باشد. اما سحر فهیمی راد تاکید می‌کند که تکنیک پوینتیلیسم که در هنر نئوامپرسیونیسم استفاده می‌شود، به تنهایی از هنر پرداز ایران الهام گرفته شده است. او اعتقاد دارد که "ژرژ سورا"، نقاش فرانسوی و خالق اثر "بعدازظهر یکشنبه در جزیره‌ی گراند ژات"، با داشتن مطالعات گسترده‌ای درباره هنر پرداز ایران، بیشترین تاثیر را در سبک کاری وی داشته است. این نقاشی‌ها در قرن هفتم هجری وارد عرصه هنر شده و هنوز هم تاثیرگذاری آن‌ها در آثار سحر فهیمی راد مشهود است.

اگرچه سبک کاری سحر فهیمی راد با سبک نئوامپرسیونیسم شباهت دارد، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. در نئوامپرسیونیسم، رنگ‌ها به صورت خالص و بدون ترکیب روی بوم قرار می‌گیرند. در حالی که در سبک کاری وی، رنگ‌ها روی پالت ترکیب می‌شوند و سپس به صورت سه بعدی نورپردازی می‌شوند. این روش، باعث ایجاد تأثیرات بصری عمیق و تعامل با نور در آثار وی می‌شود.

یکی از ویژگی‌های دیگر سبک کاری سحر فهیمی راد، استفاده از نقطه‌پردازی است. چیدن نقاط روی بوم ممکن است برای برخی از مخاطبان طولانی مدت و دشوار باشد، اما برای هنرمند خود، این فرایند لذت بخش است. علاوه بر نقاشی، سحر فهیمی راد در عرصه ادبیات و شعر نیز فعالیت می‌کند. او به مسئولیت هنر در جامعه باور دارد و معتقد است که هنر می‌تواند ذهنیت مردم را تحت تأثیر قرار داده و در تکامل بشریت نقش مهمی داشته باشد.


جهت دنبال کردن فعالیت ها و آثار ایشان می‎توانید به آدرس (اینستاگرام) مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد